60 jarig jubileum actie

Al meer dan 60 jaar is Ferroli actief in Nederland. Reden voor een feestje toch? Roel Schurink knikt. Hij is de trotse General Manager van Ferroli Nederland en kent het bedrijf al meer dan 40 jaar. Mijn generatie is opgegroeid met AGPO. Het is een begrip in Nederland. Een leuke eigenzinnige maar vooral technisch begaafde club uit Breda. Zij waren destijds al specialist als het ging om hoogbouw concepten, rookgaskanalen en HR ketels. Daarnaast wisten ze alles op het gebied van stadsverwarming tot balansventilatie. Wat weinig mensen weten is dat AGPO alleen al ruim 1 miljoen Nederlanders heeft voorzien van een cv ketel.  Ze hebben in die tijd prachtige ketels bedacht van de NEV tot de HMC. Ketels die vandaag de dag nog in menig huishouden aanwezig zijn en al meer dan 20 jaar oud.

AGPO ontwierp destijds zijn ketels zelf en lieten deze fabriceren door Ferroli Italië. Eind 2000 toen het marktaandeel van AGPO terug liep als gevolg van heftige prijsconcurrentie en de succesvolle ontwikkeling van nieuwe HR ketels door concurrenten, heeft Ferroli besloten AGPO over te nemen.

Je moet begrijpen dat de Nederlandse, Duitse en Engelse markt vooroplopen in de verkoop van HR ketels. In de overige europese  landen is het aanbod van HR ketels beperkt. Hier zoekt men hun toevlucht in VR ketels of substituten zoals olie gestookte ketels, warmtepompen, pallet ketels en elektrische oplossingen. Ferroli wilde heel graag de aansluiting behouden met de Noord Europese markt. En ondertussen had men in 2010 een nieuwe wisselaar ontwikkeld die gebaseerd was op het technische principe van de NEV ketel; samengesteld uit de duurzaamste materialen zoals een RVS titanium wisselaar. Deze ketel, de BlueSense, is op dit moment het paradepaardje van Ferroli en krijgt inmiddels internationale waardering.

Reden genoeg dus voor Ferroli om een nieuwe weg in te slaan maar ook haar verantwoordelijk te nemen voor bestaande vraagstukken uit het AGPO tijdperk. We lopen namelijk niet weg voor onderhoudsvraagstukken en problematieken. Dat vind ik wel de kracht van Ferroli.

Maar tijdens ons 60 jarige jubileum focussen we ons wel op de toekomst. Onder alle potentiële en bestaande klanten van Ferroli Ambassadeurs worden namelijk tijdens onze jubileumactie 10 gratis ketels verloot inclusief de basis installatiekosten. Het enige dat de consument hoeft te doen is zich aan te melden op de jubileumpagina www.ferroli.nl/jubileum en zijn gegevens achter te laten. Dat de actie een succes is hebben we geweten. De gemiddelde ketel plus installatiekosten komen namelijk al snel boven de 1000 euro uit. En zo een voordeel laat geen enkele consument liggen. Consumenten kunnen zowel meedingen naar een gratis ketel of de kosten van hun aanschafbedrag tot maximaal 1260 euro terugwinnen.

 

 

 

 

Onze missie is simpel. Door continu te blijven investeren in duurzame energieoplossingen, waaronder zonlicht en warmtepompen, willen wij effectief bijdragen aan een groenere wereld. Door conceptmatig te denken en ook actief betrokken te zijn bij het beheer en onderhoud van concepten, gaan we voor maximale energiebesparing en optimaal rendement. Bij Ferroli noemen we dit proces ook wel "ontzorgen" en dat komt uiteindelijk iedereen ten goede.